Bageribranchens skadedyrsproblemer

– hører efterhånden fortidens omdømme til. Om man vil eller ej, har den omdebatterede ”smiley-ordning” været medvirkende til, at indføre en selvdisciplin blandt langt størstedelen af bagerne herhjemme.

Mange bagerier – primært i provinsen – har haft det hårdt de seneste år, og mange har måtte dreje nøglen om.

Dette sket i konsekvens af tankstationerne & supermarkeders ”Bake-off”. Men efterhånden som nyhedsinteressen samt smagen for ”Bake-off” er aftaget, har bagerierne igen fremgang.

Men en stor del af denne ære skyldes, at man fra bagernes side har strammet op og været nytænkende og langt mere kvalitetsbevidste.

Skadedyr og kakerlakker i Bagerier

Bagerierne er langt mere indbydende end tidligere, og det er blevet populært at indvilge kunderne bag facaden ved at bringe ovne ud i butikkerne, eller lave vinduer direkte til bageriet.

Herved opnår man synergieffekten at vende negative fordomme til selvforstærkende positive signaler. Dette har også smittet af på begrebet omkring skadedyr.

Forebyggelse af skadedyr i bagerier

Fra tidligere at være noget man bekæmpede, er det i stedet blevet forebyggende. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at bagerbranchen er mere udsat end nogen andre erhverv.

Det skyldes i høj grad at bagværk og ingredienser dertil ikke kun er luksusføde hos mennesker, men også hos skadedyr som mus/rotter, kakerlakker, melmøl, myrer, bananfluer m.v.

Det er et uundgåeligt faktum. Men for de mange bagere, der gør noget ved problemet, er det ingen skam.

For de enkelte der ikke finder det nødvendigt eller overflødigt, kan man kun gisne om, hvad fremtiden vil bringe, hvis uheldet er ude – således er omdømmet.

Sådan kan vi hjælpe Dem

Al form for bekæmpelse foregår på serviceaftale. I tilfælde af, at De endnu ikke er kunde, og får uønskede gæster, skal De tegne en aftale for at vi kan hjælpe Dem. Herefter iværksættes bekæmpelse.

Vi behandler / forebygger mod alle former for skadedyr: Mus / rotter, melmøl, bananfluer, kakerlakker, myrer o.a.

Der laves en handlingsplan i forbindelse med bekæmpelse, således De kan dokumentere overfor veterinærkontrollen, at der er iværksat bekæmpelse.Herved undgår De anmærkninger.

Ved at sætte en skadedyrssikring helt i system, kan vi afhjælpe ethvert skadedyrsproblem – også kakerlakker !

Ved at sætte en skadedyrssikring helt i system, kan vi afhjælpe ethvert skadedyrsproblem – også kakerlakker !

De fleste af vore kunder har modtaget vort egenkontrolsystem, der letter arbejdet omkring egenkontrollen, der nyligt er blevet obligatorisk indført at veterinærkontrollen.

Ved hjælp af dette system, kan man ser bort fra den udleverede branchekode, og afløse den med egenkontrolsystemet, da vi har fået det godkendt af veterinærkontrollen.

Effektiv handlingsplan mod skadedyr hos bagerier

Omkring eksisterende skadedyrsproblemer tegnes en aftale og der iværksættes en handlingsplan:

  • Kakerlakker, bekæmpes med 3-4 ugers intervaller, indtil problemet konstateres løst.
  • Mus / rotter, holdes fra dørene ved hjælp af en forebyggende sikring samt gennemgang af ejendommen, for at hindre mulige og direkte adgangsveje.
  • Insekter i silo, bekæmpes 1-2 gange om året, ved hjælp af sprøjtning. Såfremt siloen bærer tegn på gærsvampe eller andre urenheder, anbefales det, at siloen rengøres inden behandling.
  • Øvrige insekter i udsalg og produktion, bekæmpes med lysfælder og sprøjtning.

Serviceaftalerne der tegnes er opbygget således, at der aftales en fast pris over en længerevarende periode, således kan man sige, at vi er billige i bekæmpelsesfasen og dyrere ved den forebyggende bekæmpelse.


 

Kakerlak-kampagne

Vi har igen i år skudt en kakerlakkampagnen i gang. Den hedder ganske enkelt: Ingen kakerlakker – ellers er det gratis!

Det lyder for godt til at være sandt for bagere med problemer gennem adskillige år. Men nu mener vi det for alvor.

Smiley og kundekrav – stiller krav til os som skadedyrsbekæmpere. I alt for mange år har man tolereret kakerlakker i bagerierne som ”noget man aldrig helt får bugt med”. Den holder bare ikke!

Vi har investeret et seks-cifret beløb i 2 helt nye kinesiske maskiner – kaldet Atomizer.

Maskinerne kvæler alt ilten i bageriet og tvinger kakerlakkerne frem og bekæmpes via aktivstoffer. Tro det eller ej – men det er med garanti!

 Hent vores brochure om kakerlak-kampagnen.

Interesseret – Chrisal Skadedyrsservice A/S som servicepartner?

Hører De endnu ikke til blandt vore eksisterende kunder, og finder De ovenstående interessant, kan De kontakte vores salgsafdeling, hvor De kan bede om et konsulentbesøg.

Flere af vore konsulenter er endvidere uddannet indenfor bagerbranchen, således vi taler det samme sprog.

Husk: Vi reklamerer ikke for skadedyrsbekæmpelse på køretøjer eller påklædning.